PULPO PETRIFICADO (OKAMENJENI POLIPE)



Ova je slika nastala ove godine, povodom velike izložbe na temu slavnog španjolskog pjesnika Federica Garcije Lorce. Izložba je bila postavljena u Sveučilišnoj biblioteci i tada sam upoznao Lorcinu nećakinju, simpatičnu gospođu sa kojom sam razgovarao o njemu. Lorcu su inače ubili španjolski fašisti i to na okrutan način. Vlasnik slike je umalo postao Pero Smiljanić, trgovac i kolekcionar iz Bjelovara, no sva sreća slika mu nije stala u auto (bila je preširoka za nekoliko centimetara). Odlučio sam ovu sliku pokloniti gospođi Lorci, i čekam da ozdravi Enes Quien i smislimo način kako da slika stigne u Espanu. Slika je rađena akrilikom i ljepljenjem fotokopija na platno. Lorca je bio veliki pjesnik, pa evo jedne pjesme da se toga i prisjetimo:
Konjikova pjesma

Cordoba.
Daleka i sama.

Kobila crna, velika luna,
masline u bisagama.
Ako i znam pute, nikad
neću stići u Cordobu.

I u ravni i na vjetru,
kobila crna, crvena luna.
Smrt na me vreba onamo
s kruništa kule Cordobe.

Jao, duga li cesta!
Jao, vrli moj konjiću!
Jao, smrt me čeka prije
nego stignem u Cordobu!

Cordoba.
Daleka i sama.